SpareBank 1 Hallingdal Valdres er regionens ledende finanskonsern som tilbyr bank-, forsikring-, regnskap-, rådgivning- og eiendomsmeglertjenester. Både vi og våre næringslivskunder opplever fordeler ved at vi kan tilby dem helhetlig og sammensatt tjenestetilbud. For å forsterke og forbedre disse leveransene søker vi nå en Konsernkundeansvarlig Næring som trives i grensesnittet mellom mennesker, teknologi og økonomi.

KONSERNKUNDEANSVARLIG NÆRING
Hallingdal

Er du både forretnings- og løsningsorientert, og trives med å jobbe sammen med mennesker? 
Da kan vi tilby deg en spennende stilling som Konsernkundeansvarlig Næring i konsernet SpareBank 1 Hallingdal Valdres. Du får anledning til å jobbe med masse spennende mennesker på mange nivåer hos våre kunder og internt i konsernet.

Beskrivelse:
Som Konsernkundeansvarlig Næring får du resultatansvar for egen kundeportefølje. Dette er bedriftskunder som mottar/ har potensiale til å motta flere produkter/ tjenester fra konsernet. Du arbeider mot fastsatte mål. Jobben går i stor grad ut på å skape relasjoner til nye kunder og forsterke båndene til eksisterende. Du bygger gode kundeteam med utgangspunkt i hvilke leveranser/ produkter kunden mottar fra konsernet. Dine kundeteam får eierskap til resultatene.

Du vil ha ansvaret for å søke etter nye kunder, oppfølging av egne kunder i form av kontakt/ møter med formål å forsterke relasjonen/ løse problemstillinger/ innsalg av nye tjenester/ produkter fra konsernet. Det forventes også at du er forretningssmart slik at du tar en strategisk rolle, kartlegger muligheter for utvikling hos våre kunder og sikrer fremtidige behov hos kundene.

Du vil bli en del av et engasjert lag, med faglig dyktighet og høye ambisjoner. Sammen jobber vi for å lage gode kundeopplevelser, og i samarbeid med hele konsernet SpareBank 1 Hallingdal Valdres bidrar til å skape sunn næringsutvikling i regionen vår. Sammen skal vi skape framtidens finanshus, og levere kundeopplevelser som gjør oss til næringslivets naturlige valg av forretningstjenester.  

Egenskaper
Du har en indre drivkraft i å utvikle kunderelasjonen som sikrer et langsiktig kundeforhold, fornøyde kunder og at leveransene / tjenestene fra konsernet vokser sammen med kunden. Du evner å skape godt teamarbeid gjennom samarbeid, effektive prosesser og felles eierskap til leveransene som kunden mottar fra konsernet. Du har gode sosiale ferdigheter, er trygg på deg selv og trives sammen med andre mennesker og kollegaer. Du har evne til å sette deg inn i andres problemstillinger og er nysgjerrig av natur.

Kvalifikasjoner
Vi forventer at du har utdanning på masternivå (fagområdet kan være bredt) og at du har arbeidserfaring som har inkludert resultatansvar og arbeid med kunder.  Ledererfaring er en fordel.  Du må kunne dokumentere oppnådde resultater.

Du må være forberedt på at jobben krever et høyt aktivitetsnivå, du må kunne klare å se løsninger frem i tid og du må kunne skape riktige og gode resultater for konsernet i samarbeid med dine kolleger.

Før du starter i denne stillingen vil du gjennomgå en trainee-periode på inntil 3 måneder i konsernets ulike forretningsområder for å tilegne deg kunnskap om våre produkter og tjenester. I tillegg vil det gi deg mulighet til å knytte kjennskap med personer som vil inngå i de ulike kundeteamene.

Vi vil gjerne høre fra deg om du ønsker å bli med oss på laget!  

Essensen i stillingen:

  • Ansvar for omsetning og inntjening på sin kundeportefølje.
  • Tenke konsernnivå fremfor avdelingsnivå (Ha «konsernhatten» på).
  • Trekke ut synergier på tvers av de ulike produktområdene.
  • Bygge opp et sterkt og godt samarbeid på team-, avdelings- og konsernnivå.
  • Bygge egen breddekompetanse på tvers av alle virksomhetsområdene.
  • Sette sammen riktig kundeteam tilpasset kundens behov og potensial.
  • Legge til rette for god og effektiv samhandling i det enkelte kundeteam.
  • Være et naturlig første kontaktpunkt for de største næringslivskundene i ditt markedsområde.

Ønsket kvalifikasjoner og personlige egenskaper

  • Minimum Masternivå eller tilstrekkelig realkompetanse.
  • Ledererfaring, salgserfaring og dokumenterte resultater.
  • God oversikt over markedsområdets næringsliv, samt god bransje- og forretningsinnsikt.
  • Oppdatert på konkurrenter, digitalisering og kundetrender.
  • Motiveres av salg og gode kundeopplevelser.
  • Resultatorientert.
  • Forretningssmart, dvs. en god samtalepartner som gir konsernkunden merverdi og kommer opp med gode løsninger.
  • Lagspiller.
  • Strukturert, tydelig og utadvendt.
  • Fremdriftsorientert, ser muligheter og er løsningsorientert.
  • Bevisst på teamutvikling gjennom erfaring og læring.
  • God på mellommenneskelige relasjoner.
  • God kommunikasjons- og formidlingsevne.
  • Mot/selvbevisst – beholder roen når det stormer rundt deg.
  • Fleksibilitet til arbeidsoppgaver og arbeidstid.

Hvorfor jobbe hos oss?

Arbeidsgiver:                 SpareBank 1 Hallingdal Valdres – org.nr. 937 889 631
Type stilling:                  Fast stilling – 100 %
Arbeidssted:                  Hallingdal. Kontorsted etter avtale. 
Rapporter til:                 Konsernleder Næring
Tiltredelse:                     Etter nærmere avtale

Vær vennlig å legg ved CV, vitnemål, karakterutskrifter og attester i søknaden.

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Søknad

 

Om stillingen

 

Om arbeidsgiver
Søk på stilling

Søk på denne stillingen

For å søke på stillingen klikk på lenken candidate.hr-manager.net.

Logg inn

Registrer profil

Glemt passord